mandag 12. november 2012

på en kanelsnurr

...jepp, det var jeg igår!

Jeg lagde nemlig to kanelsnurrer igår, en til min far og en til Ebbas far. 
Kanelsnurr er egentlig bare en stor kanelbolle, i en stor, pen og mer kringle-aktig versjon.
Jeg brukte hvertfall min faste kanelbolle-oppskrift, doblet den og bakte i en fei.
Veldig enkelt med andre ord..

Dette er aller første gang jeg har laget "kringle", vis vi ser bort fra den på skolekjøkkenet i fjerde klasse
...og jeg må si at den ble ganske fin! Selvom jeg slet litt med å få endene pene, 
men så det skal jeg få dreisen på.

Inspirasjonen fikk jeg fra der som det aller meste av inspirasjon kommer fra om dagen, nemlig
pinterest <--- link

3 kommentarer:

  1. Den var jo så flott og kan tenke meg den smaka herlig og:)heimebakst er så godt:)
    Ein nydelig kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Genialt! Pinterest finner man så altfor mye på ;) Har en engen mappe på PCn med masse ideer jeg har lyst til å sette ut i livet ;)
    Ha en fin Onsdagskveld videre :)
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett
  3. avhengighetsskapende pinterest! jeg pinner mye og produserer lite. ;)

    kjempefin snurr forresten!

    SvarSlett